SMTP Mail problemi

admin

Administrator
Yönetici
Katılım
13 Ağu 2009
Mesajlar
3,200
Tepkime puanı
1
Puanları
38
Yaş
39
Konum
Bursa
Web sitesi
www.opencart-tr.com
Sunucu doğrulama ayarları yerine mail ayarları olmasın o doğru yazmalısnız gibi birşey demek istemesinler.

otantic kayşin nedir? anlamadım
 

mirac

OpenCart-TR
Katılım
7 Şub 2010
Mesajlar
1,383
Tepkime puanı
0
Puanları
36
Yaş
43
Konum
Beykoz____
Web sitesi
www.notebook-cantasi.com
irembagi' Alıntı:
az önce host firmamla görüştüm bana söyledikleri aynen şudur
ingilizcem olmadığı için tam telafuz edemiyorum ama (otantic kayşin) sunucu doğrulama ayarlarınızı yapmanız gerektiğini söylüyorlar bunu nasıl yapabilirim peki?

Bu durumda open carttanmı vazgeçeceğim hostumu mu değiştireceğim
3, bir seçenek yok mu?

Özel mesajla ilettiğiniz admin bilgileri ile sunucunuzu kendi mail bilgilerimle kontrol ettiğimde yazılımda sorun olmadığını sizin girdiğiniz mail bilgilerinde sorun olduğunu gördüm.. Sorun opencart'ın yazılımında değil sizin bilgileri yanlış girmenizde.. Bilgileri doğru şekilde cpanelden oluşturup girmeniz gerek.. Yazılımdan vazgeçmeniz sorununuzu çözmeyecek..
 

irembagi

OpenCart-TR
Katılım
21 Eyl 2010
Mesajlar
163
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Konum
Bursa
Web sitesi
www.bakkoop.com
ya bilgileri doğru girdiğime eminim mail hostuma girip bilgileri kontrol ediyorum bilgilerim doğru hatta yeni bir mail hesabı tanımladım onunla denedim ancak yinede çalışmadı iletişim formunu gönder dediğimde mesajınız gönderildi diyor ancak gelen giden bişey yok
hata günlüklerine baktığımda şöyle bir hata mesajı var
2010-10-14 12:53:04 - PHP Warning: mail() [<a href='function.mail'>function.mail</a>]: Failed to connect to mailserver at "85.159.66.12" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in D:\inetpub\bakkoop.com\www\opencart\system\library\mail.php on line 153
2010-10-14 22:48:07 - PHP Notice: fputs() [<a href='function.fputs'>function.fputs</a>]: send of 6 bytes failed with errno=10053 An established connection was aborted by the software in your host machine.
in D:\inetpub\bakkoop.com\www\opencart\system\library\mail.php on line 359

D:\inetpub\bakkoop.com\www\opencart\system\library\mail.php on line 359
bu dosyanın 359 satırındaki komutta aşağıdaki şekilde
fputs($handle, 'QUIT' . $this->crlf);

hiçbir değişiklikte yapmadım zaten

Özel mesajla ilettiğiniz admin bilgileri ile sunucunuzu kendi mail bilgilerimle kontrol ettiğimde yazılımda sorun olmadığını sizin girdiğiniz mail bilgilerinde sorun olduğunu gördüm.. Sorun opencart'ın yazılımında değil sizin bilgileri yanlış girmenizde.. Bilgileri doğru şekilde cpanelden oluşturup girmeniz gerek.. Yazılımdan vazgeçmeniz sorununuzu çözmeyecek..

dilerseniz tüm şifrelerimi vereyim girin siz kontrol edin
yardımcı olabilirseniz
 

yineBEN

OpenCart-TR
Katılım
8 Eki 2010
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
Puanları
0
benim kullandığım host firmasına sordum vevap olarak:

Linux veya Windows sunucularımızda PHP mail fonksiyonu SPAM açığı nedeniyle kapalı gelmektedir. PHP ile mail göndermek için SMTP fonksiyonunu kullanmalısınız.

Joomla wordpress ve benzeri hazır scriptlerde mail ayarlarını smtp fonksiyonu ile çalışacak şekilde ayarlamalısınız.

Joomlada bu modül standart olarak gelmektedir. Wordpress için hazırlanmış olan eklentiye http://wordpress.org/extend/plugins/wp-mail-smtp/ linkinden ulaşabilirsiniz.

Sitenizdeki mail formlarını çalıştırmak için aşağıdaki zip dosyasını web sitenize entegre edebilirsiniz:
https://www.markum.net/images/dosyalar/phpmail.zip

Ne yapmalısınız?
Zip dosyasında phpmail klasörü ve onun içinde de 4 dosya bulunmaktadır. SMTP mail fonksiyonu için "iletisim.php" dosyasını inceleyiniz. Bu dosyada mail ayarları ile ilgili alanları mail hesabınıza ve alan adınıza göre ayarlamanız gerekiyor. Mail fonksiyonu ile ilgili kodları kendi sayfalarınızın içinde de kullanabilirsiniz.
 

managerc

OpenCart-TR
Katılım
14 Kas 2010
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar smtp ve türkçe karakter sorunu daha önceden bir arkadaşın tavsiyesi sitemi, üzerine windows server üzerinden unix server a taşıttırdım.Tüm problem ortadan kalktı.Maillerde bulunan Türkçe karakter sorunu ve de mail iletim sorunu giderildi.Şu an test ettim mailler artık ulaşıyor ve de Türkçe karakteri destekliyor...
Kolay gelsin...
 

yineBEN

OpenCart-TR
Katılım
8 Eki 2010
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
Puanları
0
ben bu mail işinden birşey anlamadım.
host firmam sorunun kendilerinde olmadığını iddia ettiler, bende tüm dosyaları ve database i sildim ve ingilizde opencart ı kurdum. bu sefer de php mail ayarlıyken mesaj gönderiyor fakat iletişim formundan mesaj almıyor. smtp mail yapınca da hiçbir mail ulaşmıyor.
 

yineBEN

OpenCart-TR
Katılım
8 Eki 2010
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
Puanları
0
hosting firmasını değiştirdim sorundan kurtuldum. adamlarda 2 tane domainim var biri çalışıyor diğeri çalışmıyordu.(aklınızda olsun her firmanın tüm sistemleri aynı değil. yani biri problem yaşarken diğeri yaşamayabilir)
çalışanı da şu şekilde çalıştırdım: mail.php dosyasındaki tüm protocol değerinin karşılığını smtp olarak değiştirsim buradaki port 25 i de 587 olarak değiştirdim ama orada da şöyle bir sorun oldu iletişim sayfasından mesaj yazıldığı zaman aynı mesaj müşteri sayısı kadar geliyor. bu konuda bir fikri olan var mı?
 

grafiozo

OpenCart-TR
Katılım
23 Ara 2010
Mesajlar
16
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Web sitesi
www.egemedyagrup.com
Çözdüm gitti. Ya agalar ben şimidi host firmamla görüştüm SMTP Port bizde 517 dedi yaptım hata üstüne hata verdi ben kurcalarken bişi buldum oldu walla. Türkçeler filan çatır çatır geliyor. SMTP kullanıcı adına host firmanısın benim hostuma verdiği ip numarasını girdim. Oldu gitti. İsteyenler deneyebilir hemde 587 nci porttan :)
 

admin

Administrator
Yönetici
Katılım
13 Ağu 2009
Mesajlar
3,200
Tepkime puanı
1
Puanları
38
Yaş
39
Konum
Bursa
Web sitesi
www.opencart-tr.com
Bu ayarları yapmadan önce zaten sunucunuzun ayarlarını firmanızdan öğrenmeniz gerekir. Bu sorun sadece portlardan kaynaklanmıyor. Bazı sunucularda gerekli bileşenler ya da ayarlar olmadığı için sorunlara neden olabiliyor.

[uyari]Bilgilendirmeniz için teşekkürler ancak bunun için ayrı bir konu açmanıza gerek yoktu.[/uyari]
 

ashes

OpenCart-TR
Katılım
3 Şub 2011
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Bende aynı sorunu yaşıyordum smtp ayarları tamdı ama mail gitmiyordu, sonra birşeyi farkettim, Admin mai adresi ile gönderim mail adresini farklı yazmıştım, sorun buymuş tek bir mail adresi kullanınca gönderim sorunu ortadan kalktı. Belki yardımcı olur. Şimdi türkçe karakter problemi ile boğuşuyorum.
 

alialp

OpenCart-TR
Katılım
20 Şub 2011
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Üye kaydında hata yardım lütfen

uye kaydı yaparken aşağıda hatayı alıyorum. f5 le sayfayı yenilediğimde yinede üye kaydı tamamlanıyor yardımcı olursanız sevinirim.

Warning: mail() [function.mail]: SMTP server response: 503 This mail server requires authentication when attempting to send to a non-local e-mail address. Please check your mail client settings or contact your administrator to verify that the domain or address is defined for this server. in D:\httpdocs\guldiyari\upload\system\library\mail.php on line 151Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at D:\httpdocs\guldiyari\upload\index.php:92) in D:\httpdocs\guldiyari\upload\system\engine\controller.php on line 27





Ayrıca sunuda belirtim mail ayarlarım düzgün diye düşünüyorum. iletişim menüsünden mesaj yazdıgımda mail olarak alabiliyorum. yardım ederseniz cok sevinirim..
 

osdem66

OpenCart-TR
Katılım
19 Ağu 2010
Mesajlar
882
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
58
Web sitesi
opencart-themes.org
BÜütn konuyu baştan aşağı okududm ama benzer bir sorun daha önce olmamış..sitemi başak bir hosting e taşıdım gerekli chmod ayarları vs vs hepsini verdim her sey tamam ancak müşteri alışverişi tamamladıgında veya müşteriye gönderilen onay maili müşterini mail kutusuna gitmiyor direk junk mail kutusuna gidiyor ayrıca kimden bölümünde ise site mailim yada site adım yerine tekno@ns1.xxdnsx10.com gibi bir mail adresi cıkıyor ki benim böyle bir mail adresim olmadıgı gibi @ ten sonraki yazanlarda benim sitemin bulundugu hostun NS numarası.. ilginç bir durum hostinge bildirdim kendileirnden olmadığını site ayarlarından mail ayarları yapılmadığını gönderen bölümüne birşeyler girilmemiş olabileceginden bahsettiler ve hatayı kabul etmediler...Admin panelde de php mail ve smtp mail den baska bir ayar yok diğer hosting de iken de bu böyle idi hiç bir ayar yapmamıştım.. bu konuda daha önce tecrübsi olan varmı akradaşlar...
 

Gökhan TAYLAN

OpenCart-TR
Katılım
14 Tem 2010
Mesajlar
826
Tepkime puanı
0
Puanları
16
Konum
İzmir
SPF Kaydı.

böyle bir durum daha önce kendi kulandıgım maillerde junk maile düşme olayı söz konusu oldu :

incelerseniz bilgi amaçlı benim çözüm yolum bu oldu

---------------------
Hotmail , gMail gibi bazı mail servislerine sitelerinizden gönderilen emaillerin spam olarak görünerek junk kutusa gönderilmesi durumunu SPF Kaydı ile aşabilirsiniz. SPF Kaydı her siteye özel yapılan bir işlemdir. Bu işlemi Windows-plesk sunucularda , linux cpanel veya directadmin , plesk sunucularda da kolaylıkla yapabilirsiniz. Öncelikle SPF için bir DNS bilgisi oluşturmamız gerekmektedir. Genel de bu şekildedir ;

“v=spf1 ip4:94.102.11.175 ptr mx:siteadi.com ~all”

Bu bilgiyi sitenize göre oluşturabilirsiniz ;

http://www.openspf.org/wizard.html

Bu linkte Let’s set up SPF records for kutusuna alan adınızı yazınız. Ve Begin tuşuna basınız.

PTR seçeneceğine YES deyiniz.

Mx alanına domain adresinizi yazınız.

IPV4 kısmına da alan adınızın barındığı ip adresini giriniz.

~all kısmında da YES ‘ i işaretleyiniz.

SPF Kaydı resim olarak şu şekilde olacaktır : http://blog.aktifbilisim.com.tr/wp-content/uploads/spfkaydi.jpg

Şimdi bu kaydı whm den sitenize dns olarak ekleyelim.

WHM panelinizde Edit DNS Zone kısmına girip listeden alan adınızı seçiniz. Ve alttan yeni bir bilgi giriniz. Resimdeki gibi kendi TXT verinizi girmeniz gerekmektedir.

SPF KAYDI

Bu işlemi yaptıktan sonra sadece bildirmek kalıyor. Birazdan yapacağınız bu bildirimi her ip değişikliğinde tekrar yapmanız gerekmektedir.

https://support.msn.com/eform.aspx?productKey=senderid&ct=eformts&st=1&wfxredirect=1

Adresine giriniz.

* Contact email address : Buraya sizinle iletişime geçebilecekleri bir mail adresi giriniz.

* Domain name(s) to be added to the SenderID program. Please use a new line for each domain. : Bu alana domain bilginizi giriniz.

* Does the domain have a SPF record? : Bu alan da SPF kaydını yaptınız mı diye soruyor. YES diyorsunuz.

If Yes, what is the SPF record associated with domain(s) Please separate each SPF record with a semi-colon. :

Bu kutuya yaptığınız SPF kaydınızı girmeniz gerekmektedir. Örnek olarak

“v=spf1 ip4:94.102.11.175 ptr mx:siteadi.com ~all”

Güvenlik kodunu da girdikten sonra Continue diyerek ilerliyorsunuz. Gelen sayfada size mail ile 24 saat içerisinde ulaşılacağın ve işlemin bir kaç gün içerisinde tamamlanacağını belirtiyor. Genel de gelen mailde onay istemeniz yerler olacaktır. Bunlara dikkat ediniz. Gelen mail için junk klasörünüzü de kontrol etmeyi unutmayınz. Bu hotmail vb servislerin spam sorununa %100 çözüm olmasa da sürekli iletişim halinde ve kayıt altında olduğunuz için %90 seviyelerinde daha az sorun çekeceksiniz demektir. %100 çözüm ise bu işlemlerden sonra kesinlikle spam yapmamanızdır.
----------------------------------------------------------------------



osdem66' Alıntı:
BÜütn konuyu baştan aşağı okududm ama benzer bir sorun daha önce olmamış..sitemi başak bir hosting e taşıdım gerekli chmod ayarları vs vs hepsini verdim her sey tamam ancak müşteri alışverişi tamamladıgında veya müşteriye gönderilen onay maili müşterini mail kutusuna gitmiyor direk junk mail kutusuna gidiyor ayrıca kimden bölümünde ise site mailim yada site adım yerine tekno@ns1.xxdnsx10.com gibi bir mail adresi cıkıyor ki benim böyle bir mail adresim olmadıgı gibi @ ten sonraki yazanlarda benim sitemin bulundugu hostun NS numarası.. ilginç bir durum hostinge bildirdim kendileirnden olmadığını site ayarlarından mail ayarları yapılmadığını gönderen bölümüne birşeyler girilmemiş olabileceginden bahsettiler ve hatayı kabul etmediler...Admin panelde de php mail ve smtp mail den baska bir ayar yok diğer hosting de iken de bu böyle idi hiç bir ayar yapmamıştım.. bu konuda daha önce tecrübsi olan varmı akradaşlar...
 

osdem66

OpenCart-TR
Katılım
19 Ağu 2010
Mesajlar
882
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
58
Web sitesi
opencart-themes.org
Dostum tşk ederim bunu anladım ancak önceki hostta böyle bir sorun yoktu ayrıca kimden bölümünde tekno@ns1.xxdnsx10.com bölye sacma bir mail adresi cıkıyor... yani junk mailden sizin dedigini mantıkla kurtardık ancak peki bu mail yerine site adı görünmesi gerekmez mi.. cünki eski hoting de böyle idi...
 

Gökhan TAYLAN

OpenCart-TR
Katılım
14 Tem 2010
Mesajlar
826
Tepkime puanı
0
Puanları
16
Konum
İzmir
VPS server üzerinde DNS update bölümünden mail dns adresinizi düzenleyin
Main >> DNS Functions >> Edit DNS Zone
büyük bir ihtimal hatalı girilmiş benim şuanda tek düşüncem budur.. o adresi düzenleyip ok lersen 1 saat içinde aktif olur


osdem66' Alıntı:
Dostum tşk ederim bunu anladım ancak önceki hostta böyle bir sorun yoktu ayrıca kimden bölümünde tekno@ns1.xxdnsx10.com bölye sacma bir mail adresi cıkıyor... yani junk mailden sizin dedigini mantıkla kurtardık ancak peki bu mail yerine site adı görünmesi gerekmez mi.. cünki eski hoting de böyle idi...
 

osdem66

OpenCart-TR
Katılım
19 Ağu 2010
Mesajlar
882
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
58
Web sitesi
opencart-themes.org
::) tşk ederim ama ben plesk kullanıyorum o ayarlar yok hostinge destek maili attim bakalım ne diyecekler..
 

Gökhan TAYLAN

OpenCart-TR
Katılım
14 Tem 2010
Mesajlar
826
Tepkime puanı
0
Puanları
16
Konum
İzmir
evet belirtmeyi unutmuşum kusura bakma o ayarları hosting firması yapması gerekiyor .
ticket açmanız iyi olmuş kesin dönüş yaparlar .

osdem66' Alıntı:
::) tşk ederim ama ben plesk kullanıyorum o ayarlar yok hostinge destek maili attim bakalım ne diyecekler..
 

ufuk32

OpenCart-TR
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
44
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Konum
istanbul
benim sorunumda ilginç.. alışveriş sonrası müşteriye mail gidiyor banada alışveriş ile bilgi maili geliyor. fakat iletişim kısmından atılan mail gelmiyor .ve şifremi unuttum mailide gelmiyor. ayarlarımda bir yanlışlıklı olsa bütün mail olaylarında olumsuz yanıt alırdım herhalde.
kafama takılan ise ftp den kurulum dosyasını atarken eksik atma olayı olabilirmi?egerki eksikse gerekli ek dosyayyı verirmisiniz ve nereye atacagım konusundada bilgilendirirseniz memnun olurum. teşekkürler
78215098381404278151.bmp



52405269320862240109.bmp
 

osdem66

OpenCart-TR
Katılım
19 Ağu 2010
Mesajlar
882
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
58
Web sitesi
opencart-themes.org
Sizinkinin sebebi eksik dosya yüklendigi için mi bilmiyrum ama o dosyalar sunlar:

catalog/controller/information/contact.php
catalog/view/theme/temanız yada defaulttema/template/information/contact.tpl
system/librari/mail.php
 
Üst