SPF Kaydı.
böyle bir durum daha önce kendi kulandıgım maillerde junk maile düşme olayı söz konusu oldu :
incelerseniz bilgi amaçlı benim çözüm yolum bu oldu
---------------------
Hotmail , gMail gibi bazı mail servislerine sitelerinizden gönderilen emaillerin spam olarak görünerek junk kutusa gönderilmesi durumunu SPF Kaydı ile aşabilirsiniz. SPF Kaydı her siteye özel yapılan bir işlemdir. Bu işlemi Windows-plesk sunucularda , linux cpanel veya directadmin , plesk sunucularda da kolaylıkla yapabilirsiniz. Öncelikle SPF için bir DNS bilgisi oluşturmamız gerekmektedir. Genel de bu şekildedir ;
“v=spf1 ip4:94.102.11.175 ptr mx:siteadi.com ~all”
Bu bilgiyi sitenize göre oluşturabilirsiniz ;
http://www.openspf.org/wizard.html
Bu linkte Let’s set up SPF records for kutusuna alan adınızı yazınız. Ve Begin tuşuna basınız.
PTR seçeneceğine YES deyiniz.
Mx alanına domain adresinizi yazınız.
IPV4 kısmına da alan adınızın barındığı ip adresini giriniz.
~all kısmında da YES ‘ i işaretleyiniz.
SPF Kaydı resim olarak şu şekilde olacaktır : http://blog.aktifbilisim.com.tr/wp-content/uploads/spfkaydi.jpg
Şimdi bu kaydı whm den sitenize dns olarak ekleyelim.
WHM panelinizde Edit DNS Zone kısmına girip listeden alan adınızı seçiniz. Ve alttan yeni bir bilgi giriniz. Resimdeki gibi kendi TXT verinizi girmeniz gerekmektedir.
SPF KAYDI
Bu işlemi yaptıktan sonra sadece bildirmek kalıyor. Birazdan yapacağınız bu bildirimi her ip değişikliğinde tekrar yapmanız gerekmektedir.
https://support.msn.com/eform.aspx?productKey=senderid&ct=eformts&st=1&wfxredirect=1
Adresine giriniz.
* Contact email address : Buraya sizinle iletişime geçebilecekleri bir mail adresi giriniz.
* Domain name(s) to be added to the SenderID program. Please use a new line for each domain. : Bu alana domain bilginizi giriniz.
* Does the domain have a SPF record? : Bu alan da SPF kaydını yaptınız mı diye soruyor. YES diyorsunuz.
If Yes, what is the SPF record associated with domain(s) Please separate each SPF record with a semi-colon. :
Bu kutuya yaptığınız SPF kaydınızı girmeniz gerekmektedir. Örnek olarak
“v=spf1 ip4:94.102.11.175 ptr mx:siteadi.com ~all”
Güvenlik kodunu da girdikten sonra Continue diyerek ilerliyorsunuz. Gelen sayfada size mail ile 24 saat içerisinde ulaşılacağın ve işlemin bir kaç gün içerisinde tamamlanacağını belirtiyor. Genel de gelen mailde onay istemeniz yerler olacaktır. Bunlara dikkat ediniz. Gelen mail için junk klasörünüzü de kontrol etmeyi unutmayınz. Bu hotmail vb servislerin spam sorununa %100 çözüm olmasa da sürekli iletişim halinde ve kayıt altında olduğunuz için %90 seviyelerinde daha az sorun çekeceksiniz demektir. %100 çözüm ise bu işlemlerden sonra kesinlikle spam yapmamanızdır.
----------------------------------------------------------------------
osdem66' Alıntı:
BÜütn konuyu baştan aşağı okududm ama benzer bir sorun daha önce olmamış..sitemi başak bir hosting e taşıdım gerekli chmod ayarları vs vs hepsini verdim her sey tamam ancak müşteri alışverişi tamamladıgında veya müşteriye gönderilen onay maili müşterini mail kutusuna gitmiyor direk junk mail kutusuna gidiyor ayrıca kimden bölümünde ise site mailim yada site adım yerine tekno@ns1.xxdnsx10.com gibi bir mail adresi cıkıyor ki benim böyle bir mail adresim olmadıgı gibi @ ten sonraki yazanlarda benim sitemin bulundugu hostun NS numarası.. ilginç bir durum hostinge bildirdim kendileirnden olmadığını site ayarlarından mail ayarları yapılmadığını gönderen bölümüne birşeyler girilmemiş olabileceginden bahsettiler ve hatayı kabul etmediler...Admin panelde de php mail ve smtp mail den baska bir ayar yok diğer hosting de iken de bu böyle idi hiç bir ayar yapmamıştım.. bu konuda daha önce tecrübsi olan varmı akradaşlar...