Sitenin değerini hesaplamak

kkaymakci

OpenCart-TR
Katılım
24 Tem 2014
Mesajlar
10
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar büyük bir talihsizlikler silsilesi sonucu 3 aydır 2 kişinin gece gündüz kurmaya çalıştığı e-ticaret sitem hosting firmam tarafından "yanlışlıkla" silindi.
Olayın nasıl olduğu, hangi firma tarafından yapıldığını şu an etik olarak açıklayamam ama şunu söyleyebilirim destek gruplarıyla mailleşirken herşeyi ince ince yazın ve okuduğundan emin olun. Benim problemimde mailin tamamını okumadığı için oldu herşey.

Neyse gelelim konumuza, herhangi bir yedeği olmayan (o da ayrı bir hata) ama ufak tefek düzeltmeler dışında tamamen bitmiş olan 3 bin küsür ürünlü sitem uçtuğu için firmaya tazminat davası açacağım ve bir değer belirlemem gerekiyor.

7 hazirandan beri ben ürünler konusunda bir arkadaşımız da opencart konusunda gece gündüz çalışıp temaydı, modüldü derken siteyi tıkır tıkır çalışır hale getirmiştik. Bu site sebebiyle giden emeklerimizin karşılığı ve yeniden kurulmasının karşılığı ne olmalı, nasıl hesaplamalıyım?
 

casperkip

OpenCart-TR
Katılım
24 Kas 2010
Mesajlar
324
Tepkime puanı
0
Puanları
16
Yaş
38
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.gokhanbayraktar.com.tr
Öncelikle geçmiş olsun..Hep söylüyorum 20 30 TL sine bakmayın kaliteli firmalar ile çalışın diye.Konuya gelecek olursak Hosting kullanımında site yedeklemesi Firmaya aittir.Yani düzenli olarak mutlaka yedek almaları gerekmekte.Eğer vps yada benzer bir paket kullanmıyorsanız sonuna kadar haklısınız.Değer konusunda burada bizim bir şey söylememiz boş olur.Bunu iyi bir avukat ile detaylı görüşerek kaybettiğiniz emeğinizi ve maddiyatınızı fazlasıyla alabilirsiniz düşüncesindeyim.Tekrar geçmiş olsun..
 

filmseverr

OpenCart-TR
Katılım
11 Nis 2012
Mesajlar
129
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Web sitesi
www.bumerbilgisayar.com
Bu tarz durumlarda satış sözleşmesine bakılır eğerki firma kurulan pakette yedekleme vede veri korumaları alıcıya aittir demişse hiçbir hak talep edemezsiniz.
Firma yasak yazılım veye virüs tespiti nedeni ile sildik yada güncelleme yapılırken gitti diyebilir.
Vede her olasılığı düşünerekten firmayı haksız bulsanızda sitenin bedeli kodları ellerinizle yazıp onaylamadıysanız sıfırdır hits yüksekse belki oradan birşey çıkarırdınız ama sanırsam oda yok sitenizi yapıyordunuz daha çok geçmiş olsun ama boşa kürek çekmiş olursunuz madem aylarca çalıştınız yedek neden bulundurmuyorsunuz burada her modül yüklemeden önce söylüyoruz vede adminlerde sürekli uyarıyor mutlaka yedek alınız diye.
 

devopen

OpenCart-TR
Katılım
17 Tem 2012
Mesajlar
119
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Hosting firmasının sözleşmesini inceleyin. Sözleşmede yedekleme ile ilgili lehinize birşey yoksa boşa uğraşmayın dava masrafıda size kalır.

Ortada olmayan bir sitenin değeride olmaz. Çalışma giderlerinizi resmi evrak ile ispat ederseniz ancak o kadar bir maliyeti karşı taraftan talep edebilirsiniz.

Bu mevzuda asıl kabahat aslında sizdedir. Madem bu kadar değerli bir uğraşınız var nasıl yedek almazsınız. Çalışmalarınız hep sunucu üzerinde mi yapıldı. Mantıksız bir durum var.
 

kkaymakci

OpenCart-TR
Katılım
24 Tem 2014
Mesajlar
10
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Arakdaşlar anlattığım kadarıyla yaptığınız yorumlarda ve yürüttüğünüz yedekleme mantığında herhangi bir sorun yok. Yedekleme yapmamam hata idi ama psikolojik de olsa bir sebebi vardı, sürekli yenileme yapıyorduk, oraya modül kur, burayı şöyle değiştir derken hangi yedeği alsak ruhen aslında eksik olacaktı. Neyse bunda haklısınız ama o ayrı. Ama kısaca hosting firmasının yaptığı hatayı yazayım:
Bunlara 1 mail attım ve VPS server kullanımı hakkım olan bu ayın sonuna kadar (o zaman 5 gün vardı) kullanıp sonra hizmeti iptal ettireceğim dedim. Karşı taraftan cevap geldi. İptal ettirmekte emin misiniz diye. Evet dedim. Burada firmanın destek personeli değişmiş ve sadece son maili okumuş: Serverı küt diye yedeğini almaya, taşımaya fırsat vermeden silmiş. Ben "ne yapıyorsun arkadaşım paylaşımlı servera taşıyacaktık" dedim, anam ne yaptım ben maili okumamışım, çok özür diliyorum gitti herşey dedi.

Ayrıca sözleşmede özel server ile ilgili bir madde yok, genel server yani paylaşımlı serverda ise her hafta yedek alınır, ama dosyaların güvenliğinden kişiler kendileri sorumludur diyor. Ben dosyaları silmiş olsam, veya yanlış bir yükleme, ayar hatası yapmış olsam ve sizde nasıl yedeği olmaz desem haklılar. Ben diyorum ki daha sözleşmemin bitmesine 5 gün kala, benim mailimi doğru düzgün okumadan yapılan işlemin sonucunda tüm ayarlarım, seo çalışmalarım, kurulum işlemlerim ve 3 bin küsür ürünümün bilgisi gitti diyorum.
 

filmseverr

OpenCart-TR
Katılım
11 Nis 2012
Mesajlar
129
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Web sitesi
www.bumerbilgisayar.com
Bunu kanıtlıycak elinizde ne var ?
İşiniz zor inşallah sorununuz bir şekilde çözüme kavuşturulur.
Bu tarz durumlar böyle projeler için çok önemlidir aynı şey canada'daki serverımda başıma geldi 100.000TL değerindeki bütün bilgilerim gitti ve yerel mahkeme hosting firmasını haklı gördü sözleşmedeki dosyaların vs siteleri güvenliği dosya yedeklemeleri kiracıya aittir ibaresi herşeyin bitişi oldu.
ALLAH sabır versin inşallah hakkınızı alırsınız yada firma bir şekilde verileri kurtarmaya çalışır.
 

devopen

OpenCart-TR
Katılım
17 Tem 2012
Mesajlar
119
Tepkime puanı
0
Puanları
0
VPS sunucularda zaten özel bir istek yoksa tüm yedekleme görevi size aittir. Paylaşımlı hostlarda ise firmadan firmaya değişir fakat onunda garantisi yoktur. Sözleşmelerde bunları belirtirler zaten ama kimse okumaz. Host işi bu tarz durumlardan dolayı riskli olduğu için firmalar baştan benim kuralım böyle der. Bu mevzular host forumlarında çokça var. Yedek almayıp benim bilgilerim çok değerliydi diyenler çok. Bunda sonra çalışmalarınızı versiyon kontrol sistemleri üzerinden yaparsanız böyle sorunlar ile karşılaşmazsınız. Artık olan olmuş firma ile bir uzlaşmaya varın eğer dediğiniz gibi süresi dolmadan yanlışlıkla silmişlerse bir hizmet kusuru vardır. İndirim veya ücretsiz hizmet talebinde bulunabilirsiniz. Düzgün bir firmaysa hatalarını kabul edip uzlaşmaları lazım.
 
Üst