Kanuni Zorunluluk ve Satış Sözleşmesi

arkaplanda

OpenCart-TR
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
26
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar;

Kanun der ki;

SATICI,Mesafeli Sözleşmeler Uygulama Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik ve 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ile düzenlenen yasal prosedür çerçevesinde tüm sorumluluğun kendisine ait olduğunu; satışa sunduğu ürünlerin satışında yer alan Mesafeli Satış Sözleşmesi'nin ALICI'ya ulaştırılması gerektiğini tahhüt eder.

Bizim açımızdan anlamı:

1) Satış sözleşmesi her satıştan sonra alıcıya gönderilmelirid. (Alıcıya giden bir bilgilendirme var ama bunda satış sözleşmesi yer almıyor)

2)Satış sözleşmesinde alıcının adı, soyadı,aldığı ürünler,ürün adları,ürün sayısı,birim fiyatı,toplam fiyat gibi bilgileri göstermek için ne yapmamız gerek?

Burda işi gerçekten ileri derecede bilen arkadaşlara ihtiyacımız var. Yardımcı olabilirseniz çok seviniriz. Aksi takdirde her satışımızda risk almış olacağız.

Saygılar
 

adobe

OpenCart-TR
Katılım
28 Kas 2010
Mesajlar
241
Tepkime puanı
0
Puanları
0
yoo ben öyle bişi görmedimde duymadımda bir çok siteden alışveriş yaptım sadece sitede yazar bu olay kullanıcıya her defasında gönderilmez sadece sitede yazması yeterldir
 

adobe

OpenCart-TR
Katılım
28 Kas 2010
Mesajlar
241
Tepkime puanı
0
Puanları
0
gitti gidiyordan daha geçen gün bi yazılım aldım öyle bişi gelmedi sen yanlış anlamışsındır bunu
 

blackmorenight

OpenCart-TR
Katılım
3 Ara 2010
Mesajlar
30
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konum
Konya
Web sitesi
www.e-tesbih.com
iyide gittigidiyorda Satış mantığı görünenden çok farklıdır orda ne yazarsa yazsın Satıcılar siteden aykırıdır Mesela bende orda Bi üst düzey satıcıyım ürün sattıgımda güzelce kargosunu yapar hızlıca işlemi tamamlar paramı alırım ama hic bi zaman orda belirttigi gibi satış sözleşmesi doldurup yollamayız emin olun öyle bi zorunluluk olsaydı Biz satıcılara bunu zorlu kılarlardıki hiç bişey demiyorlar fiş bile yollayıp yollamamak senin elinde saygılar
 

admira

OpenCart-TR
Katılım
20 Ocak 2010
Mesajlar
248
Tepkime puanı
0
Puanları
16
Web sitesi
www.TrendCorap.com
Arkadaşlar ben 3 yıldır GG.da dükkan işletip satış yapıyorum. Sizin dediğiniz olay GG.da bu sene (2010) uygulamaya alındı. Her ürün için ayrı ayrı satış sözleşmesi ürün satışından sonra geliyor. Doldurup doldurmamak, fiş, fatura kesip kesmemek elbette satıcının elinde. Fakat doğru olan satış sözleşmesini doldurup fatura kesip ürünleri göndermenizdir. Kargo firmalarının aktarma yerlerinde maliye tarafından rutin denetlemeler yapılır ve denetleme sırasında rastgele fişler toplanıp incelenir. Ya sizin kargonuzun kargo fişi takılırsa ne olacak. Müşterinize satış sözleşmesiz, faturasız ürün gönderdiğinizde sizi maliyeye bildirebilir. Midyata pirince giderken evdeki bulgurdan da olabilirsiniz. Tüm bu ihtimalleri gözardı edip satış yapmak size kalıyor. Tercih her zaman satıcının...
 

admin

Administrator
Yönetici
Katılım
13 Ağu 2009
Mesajlar
3,200
Tepkime puanı
1
Puanları
38
Yaş
39
Konum
Bursa
Web sitesi
www.opencart-tr.com
Satış sözleşmesi ile faturayı bir birine karıştırmayınız. İkisi birbirinden farklı olaylar.
Satış sözleşmesi satıcı ile alıcı arasında yapılan sözleşmedir ve alıcının sözleşmedeki şartları kabul ettiğini belirtir.
Fatura bir ürünü aldığınızı kanıtlayan bir belgedir ve satılan ürünün vergi dairesine faturalandırmasında kullanılır.
 

blackmorenight

OpenCart-TR
Katılım
3 Ara 2010
Mesajlar
30
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konum
Konya
Web sitesi
www.e-tesbih.com
admira' Alıntı:
Arkadaşlar ben 3 yıldır GG.da dükkan işletip satış yapıyorum. Sizin dediğiniz olay GG.da bu sene (2010) uygulamaya alındı. Her ürün için ayrı ayrı satış sözleşmesi ürün satışından sonra geliyor. Doldurup doldurmamak, fiş, fatura kesip kesmemek elbette satıcının elinde. Fakat doğru olan satış sözleşmesini doldurup fatura kesip ürünleri göndermenizdir. Kargo firmalarının aktarma yerlerinde maliye tarafından rutin denetlemeler yapılır ve denetleme sırasında rastgele fişler toplanıp incelenir. Ya sizin kargonuzun kargo fişi takılırsa ne olacak. Müşterinize satış sözleşmesiz, faturasız ürün gönderdiğinizde sizi maliyeye bildirebilir. Midyata pirince giderken evdeki bulgurdan da olabilirsiniz. Tüm bu ihtimalleri gözardı edip satış yapmak size kalıyor. Tercih her zaman satıcının...

Üstat 2006 dan beri hesabim var 3 seneden fazladırda satış yapıyorum gittigidiyor 1 kere bile o sözleşmeyi yollamadı müşterime yollayım diye acaba Katagorilerimizlemi alakalı sen ne üzerine satış yapıyorsun
 

arkaplanda

OpenCart-TR
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
26
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar zaten satış sözleşmesi fiziki olarak yollanan bir şey değil. Mail olarak elektronik ortamda gönderiliyor. Gittigidiyor bu işlemi her satış sonrası sizin için yapıyor. Sitede şöyle yazıyor :
"SATICI, www.gittigidiyor.com sitesinde yaptığı işlemlerde, Mesafeli Sözleşmeler Uygulama Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik ve 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ile düzenlenen yasal prosedür çerçevesinde tüm sorumluluğun kendisine ait olduğunu; Hemen Al opsiyonu ile satışa sunduğu ikinci el dışındaki ürünlerin satışında yer alan Mesafeli Satış Sözleşmesi'nin ALICI'ya ulaştırılması gerektiğini ve işbu Sözleşmenin her işlemde kendisi adına ALICI'ya gönderilmesi için GİTTİ GİDİYOR'a yetki verdiğini kabul, beyan ve taahhüt eder."

Yani gitti gidiyorun yaptığı bu işi bizimde satış sonrası giden maillerimize eklememiz gerekebilir. İşte benim sorumda bu giden maile nasıl satış sözleşmesini de ekleyebilirim ve bu sözleşmede adı geçen alıcının adı, soyadı,aldığı ürünler,ürün adları,ürün sayısı,birim fiyatı,toplam fiyat gibi bilgileri nasıl otomatik olarak doldurtabilirim.

Saygılar;

Not: Fatura ile satış sözleşmesini birbirine karıştırmayın, her halukarda fatura gönderin yoksa halini harap. Gitti gidiyor yüzünden maliyeye düştüm ve yaklaşık eve 30000 TL lik ceza geldi. Siz siz olun faturasız satış yapmayın. Bugün olmasa yarın cezayı yersiniz. Devlet herşeyi takip ediyor. Aşağıdaki konuyu zamanında ben açmıştım. Şuanki haline bakın ve bir daha düşünün.http://www.frmtr.com/ikinci-el/3449099-gitti-gidiyor-vergi-cezalari.html

Böyle olaylar yüzünden kendi kurduğum satış sitemde artık yoğurdu üfleyerek yiyorum. ticaret çok ciddi bir iştir ve mutlaka bir muhasebeciniz ve danışmanlık alabileceğiniz bir avukatınız olsun.
 

MasterBora

Moderator
Katılım
24 Nis 2010
Mesajlar
171
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Konum
Istanbul
Web sitesi
www.pikselplus.com
Birincisi Kendinizi GittiGidiyor ile Kıyaslamayın Çünkü Artık Her E-Ticaret Sitesi Satış Sonrası Müşterilerine Kaşelemek Şartı ile "Mesafeli Satış Sözleşmesi" Göndermek ve Aynı Şekilde Bunu Müşterisine İmzalatmak Zorunda.

Aksi Durumlarda Ağır Yaptırımlar Geliyor Haberiniz Olsun 2011 Yılı Yeni Türk Ticaret Kanunu Bunu Emrediyor..

Mesafeli Satış Sözleşmesinin Amacı Alıcı ve Satıcı Haklarının Her iki Tarafada Açık Bir Şekilde İletilmesini Sağlamaktır. Bu Müşteriniz Açısından Tüketici Kalkanı Konumunda iken Sizin içinde Aynı Pozisyondadır. Bu Sebeble Sitede Otomatik Olarak Ad Soyad Adres v.s Bilgilerinin Doldurulması Doğru Olmaz.

Siz Siparişinizi Aldıktan ve Teyid Ettikten Sonra 2 Adet Sözleşme Hazırlar, Bilgileri Doldurur, ve Kaşelersiniz. Kargo yada Kuryeniz ise Ürün Tesliminde Bu Sözleşmeleri Müşterinize Okutup Imzalatır ve Bir Nüshasını Size Gerir Verir.
 

mdikmetas

OpenCart-TR
Katılım
16 Eki 2010
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Ne garaiptirki ben aldığım hemen hemen herşeyi internetten alırım toplasam bir kere gelmez. :D
 

hkara64

OpenCart-TR
Katılım
8 Ocak 2011
Mesajlar
11
Tepkime puanı
0
Puanları
0
sipariş sözleşmesi bölümü var satın alırken onaylıyorsunuz zaten 2003 ya da 2005 ten beri uygulanılıyor mesafeli satışlar için bu sözleşmeyi ürüleri fiyatı vs otomatik olarak mail olarak yollamak yeterli oluyor müşteriye bir sözleşme imzalatma yeni bir şeyse bilgim yok amaalışverişlerde fiyat artar. admin paneline gir bilgi sayfalarında Terms & Conditions bu lismini satış sözleşmesi olarak degiştir başka yada yeni bilgi sayfasında satış sözleşmesi oluştur magaza genel ayarlarında Terms & Conditions olan yeri satış sözleşmesi olarak kaydet

isteyene örnek mail atarım burada uzun olur

alışveriş yaptıgım yer var sipariş fişi geliyor yanında maille alışveriş sözleşmesini otomatik olarak 3 kezre filan geliyor
 

caponmania

OpenCart-TR
Katılım
20 Şub 2011
Mesajlar
7
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Sırf satış şözleşmesi hazırlamadığım için Tüketici hakem heyetinden ceza yemiştim hemde 3 sene önce... :)
 

webhane

OpenCart-TR
Katılım
22 Ara 2010
Mesajlar
70
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
OpenCart için şuanda görülen tek sıkıntı T.C Kimlik entegresi bu sorunun çözümüne sonuç buluyor, aynı isim ve soyisimde birden fazla kişi olabilir ama t.c kimlik numarası sadece 1 kişiye aittir. Eticaret sistemlerinde artık T.C Kimlik numarası zorunludur. Site içinde aratabilirsiniz lakin bir eksiklik mevcut ki misafir alışverişlerde t.c. kimlik no entegresi mevcut değil, kayıt ve misafir formu aynı olduğundan ötürü misafiride kapatmanızda fayda var derim.
 

biquul

OpenCart-TR
Katılım
2 Ara 2011
Mesajlar
33
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Bu soruna bir çözüm bulan yok mu hala. Bu konuyla ilgili bir modül de bulamadım. Bu sorunu aşabilen birileri var mı acaba?
 

sinopli

OpenCart-TR
Katılım
1 Ara 2011
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar müşteri alışveriş yaptıktan sonra otomatikman aşşağıdaki maili almalı, satış sözleşmesi aşşağıdaki gibidir. müşterinin aldığını ürün isim ve fiyatlarını sistem aşşağıda eklemesi gereken yere eklemeli ve otomatik mail atmalıdır.

ÖRNEK

MADDE 1- TARAFLAR
1.1- SATICI:
Ünvanı : FİRMA ÜNVANINIZ
Adresi : ADRESİNİZ
Telefon :TELEFON NUMARANIZ
Fax : VARSA FAX NUMARANIZ
E-mail:MAİL ADRESİNİZ

1.2- ALICI:

Adı/Soyadı/Ünvanı : ALICI ADI VE SOYADI FİRMA İSE FİRMA ÜNVANI
Adresi:ADRESİ
Telefon:TELEFONU
E-mail:E MAİLİ

MADDE 2- KONU

İşbu sözleşmenin konusu, ALICI'nın SATICI'ya ait FİRMANIZA AİT WEB SİTENİZ internet sitesinden elektronik ortamda siparişini yaptığı aşağıda nitelikleri ve satış fiyatı belirtilen ürünün satışı ve teslimi ile ilgili olarak 4077 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmeleri Uygulama Esas ve Usulleri Hakkında Yönetmelik hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin saptanmasıdır.

MADDE 3- SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN

Tarih : 01.01.2012
Ürün Adı Adet Tek Çekim Fiyatı Taksit Sayısı Taksitli Fiyatı Havale Fiyatı
BU KISMI SİSTEM OTOMATİK MÜŞTERİNİN ALIŞVERİŞİNE GÖRE DOLDURMASI GEREKİYOR
Kargo Ücreti SİSTEME TANIMLANAN KARGO ÜCRETİ BURAYA YANSIYACAK
________________________________________
Genel Toplam ALIŞVERİŞE GÖRE ADET/FİYAT/G.TOPLAM SİSTEM OTOMATİK YAZACAK

Ürünlerin cinsi ve türü,miktarı,marka/modeli rengi satış bedeli yukarıda belirtildiği gibidir.
AŞŞAĞI KISIM YİNE SİSTEM TARAFINDAN DOLDURULUYOR
Ödeme şekli:
Teslimat adresi:
Havale İle Ödeme Toplam :
Kredi Kartı Tek Çekim Toplam :
Kredi Kartı Taksitli Toplam :

ALT TARAF KANUNDAKİ HÜKMÜ AÇIKLIYOR

MADDE 4- GENEL HÜKÜMLER

4.1- ALICI, FİRMANIZA AİT WEB SİTENİZ internet sitesinde sözleşme konusu ürünün temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata ilişkin ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder.
4.2- Sözleşme konusu ürün, yasal 30 günlük süreyi aşmamak koşulu ile her bir ürün için ALICI'nın yerleşim yerinin uzaklığına bağlı olarak internet sitesinde ön bilgiler içinde açıklanan süre içinde ALICI veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim edilir.
4.3- Sözleşme konusu ürün, ALICI'dan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesininden SATICI sorumlu tutulamaz.
4.4- SATICI, sözleşme konusu ürünün sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım klavuzları ile teslim edilmesinden sorumludur.
4.5- Sözleşme konusu ürünün teslimatı için işbu sözleşmenin imzalı nüshasının SATICI'ya ulaştırılmış olması ve bedelinin ALICI'nın tercih ettiği ödeme şekli ile ödenmiş olması şarttır. Herhangi bir nedenle ürün bedeli ödenmez veya banka kayıtlarında iptal edilir ise, SATICI ürünün teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.
4.6- Ürünün tesliminden sonra ALICI'ya ait kredi kartının ALICI'nın kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşun ürün bedelini SATICI'ya ödememesi halinde, ALICI'nın kendisine teslim edilmiş olması kaydıyla ürünün 3 gün içinde SATICI'ya gönderilmesi zorunludur. Bu takdirde nakliye giderleri ALICI'ya aittir.
4.7- SATICI mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen hava muhalefeti, ulaşımın kesilmesi gibi olağanüstü durumlar nedeni ile sözleşme konusu ürünü süresi içinde teslim edemez ise, durumu ALICI'ya bildirmekle yükümlüdür. Bu takdirde ALICI siparişin iptal edilmesini, sözleşme konusu ürünün varsa emsali ile değiştirilmesini, ve/veya teslimat süresinin engelleyici durumun ortadan kalkmasına kadar ertelenmesi haklarından birini kullanabilir. ALICI'nın siparişi iptal etmesi halinde ödediği tutar 10 gün içinde kendisine nakten ve defaten ödenir.
4.8- Garanti belgesi ile satılan ürünlerden olan veya olmayan ürünlerin arızalı veya bozuk olanlar, garanti şartları içinde gerekli onarımın yapılması için SATICI'ya gönderilebilir, bu takdirde kargo giderleri SATICI tarafından karşılanacaktır.

MADDE 5- CAYMA HAKKI

ALICI, sözleşme konusu ürürünün kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa tesliminden itibaren 7 gün içinde cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkının kullanılması için bu süre içinde SATICI'ya faks, email veya telefon ile bildirimde bulunulması ve ürünün 6. madde hükümleri çercevesinde kullanılmamış olması şarttır. Bu hakkın kullanılması halinde, 3. kişiye veya ALICI'ya teslim edilen ürünün SATICI'ya gönderildiğine ilişkin kargo teslim tutanağı örneği ile fatura aslının iadesi zorunludur. Bu belgelerin ulaşmasını takip eden 7 gün içinde ürün bedeli ALICI'ya iade edilir. Fatura aslı gönderilmez ise KDV ve varsa sair yasal yükümlülükler iade edilemez. Cayma hakkı nedeni ile iade edilen ürünün kargo bedeli SATICI tarafından karşılanır.

MADDE 6- CAYMA HAKKI KULLANILAMAYACAK ÜRÜNLER

Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek ürünler, tek kullanımlık ürünler, kopyalanabilir yazılım ve programlar, hızlı bozulan veya son kullanım tarihi geçen ürünler için cayma hakkı kullanılamaz. Aşağıdaki ürünlerde cayma hakkının kullanılması, ürünün ambalajının açılmamış, bozulmamış ve ürünün kullanılmamış olması şartına bağlıdır.

-Taşınabilir Bilgisayar (Orijinal işletim sitemi kurulduktan sonra iade alınmayacaktır.)
-Her türlü yazılım ve programlar
-DVD, VCD, CD ve kasetler
-Bilgisayar ve kırtasiye sarf malzemeleri (toner, kartuş, şerit v.b)
-Hür türlü kozmetik ürünleri
-Telefon kontör siparişleri

MADDE 7- YETKİLİ MAHKEME

İşbu sözleşmenin uygulanmasında, Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca ilan edilen değere kadar Tüketici Hakem Heyetleri ile ALICI'nın veya SATICI'nın yerleşim yerindeki Tüketici Mahkemeleri yetkilidir.

Siparişin gerçekleşmesi durumunda ALICI işbu sözleşmenin tüm koşullarını kabul etmiş sayılır.

SİSTEM AŞŞAĞI TARAFIDA OTOMATİK DOLDURUYOR

SATICI
ALICI
 

biquul

OpenCart-TR
Katılım
2 Ara 2011
Mesajlar
33
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Peki böyle bir eklenti var mı opencart için. Bu sözleşmeyi otomatik dolduracak bir yöntem ? Bunu sözleşme bölümünde gösterebiliriz ya da mail attırılabilir bir şekilde. Fakat gerekli alanları otomatik doldurmak sıkıntılı bir işlem. O kadar kişi opencart kullanıyor ve satış yapıyor. Kimse bu problemi çözemedi mi yani?
 

anti91

OpenCart-TR
Katılım
19 Ağu 2011
Mesajlar
159
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Bu sözleşme şartlarını sadece büyük sitelerde dikkate alırlar bize sıra gelene kadar 3-5 yılı daha var.
(Şahsi bir yorumdur)
 

biquul

OpenCart-TR
Katılım
2 Ara 2011
Mesajlar
33
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Satış yapan her siteyi dikkate alıyorlar. Oldu da yanlışlıkla farkettiler siteyi. Hiç afları olmaz cezayı keserler.
 

djgun1

OpenCart-TR
Katılım
12 Ocak 2012
Mesajlar
22
Tepkime puanı
0
Puanları
0
merhaba,
peki siteye nasıl her ürün için satış sözleşmesi ekleyebiliriz ? veya maile drek gitsin ??

http://forum.opencart-tr.com/thread-2328-post-33624.html#pid33624
belki yardımcı olur..
 
Üst